Kehidupan ku

Tuesday, January 4, 2011


Salam Bahagia,


Pagi ini saya ingin kongsikan sedikit bingkisan tentang kasihnya seorang ibu. Bukan cerita tentang ibu. Tapi hanya sekadar gambar yang menggambarkan kesetiaan manusia wanita bernama ibu.



Kisah ini berlaku di China dalam satu runtuhan. Anak tidur lena dalam dakapan ibunya.Namun ibunya telah diambil Allah pulang. Kasih ibu terkadang tak dapat diduga. Nyamuk seekor pun tidak bisa menggigit anaknya ketika tidur. Begitu hebat pengorbanan ibu. Sedang ayah pula memeluh keringat empat kerat menyara keluarga agar anak2 dan isteri mendapat rezeki halalan Thoyyiba..Halal lagi berkhasiat.



Ikuti kisah mereka. Walau siapa pun mereka. Namun setiap kejadian yang menimpa manusia lain merupakan ingatan juga untuk manusia lain seperti kita. Hargailah mereka (ibu ayah) sementara berkesempatan.



Yang sudah tiada, jangan bersedih, panjatlah doa buat mereka, sedekahlah untuk mereka...jadilah anak yang soleh solehah. Kesedihan memanjang tidak menguntungkan mereka walau sedikit pun. Lalu, apa perlu untuk bersedih sepanjang masa dan ketika, teruskan hidup dan mereka perlukan doa itu...Wahai sahabatku.



Anak ini mungkin tidak mengenal erti dunia lagi, tapi dia faham bahwa dia telah berjanji ketika alam roh laGI, DIA BERIMAN DENGAN ALLAH.


Ini mungkin gambar bahagia mereka.Namun siapa tahu kebahagiaan didunia ini hanya sementara..




No comments:

Post a Comment